2011. máj. 16.

Zsebes karaj

Ha jól emlékszem ilyen néven fut az interneten. Nagyon sok blogon láttam, így külön kiemelni senkit nem szeretnék, mert már magam sem tudom, hogy honnan indult a járvány. De köszönjük neki, mert valóban fenomenális. Férjem és jómagam is el voltunk ájulva tőle. Nagyon könnyű elkészíteni és minden porcikánk vágyakozott a következő ebédért vagy vacsoráért, hogy újra falatozhassunk belőle.

Karaj – sajt – kolbász – 1 hagyma – baconszalonna – húsfűszer – fokhagyma – olaj

Vegyünk egy tetszés szerinti karajt. Úgy számoljunk vele, hogy a hús egy keveset összemegy, így, ha több vendéget várunk vegyünk nagyobbat. Minimum fejenként két zsebbel kell számolni.
A húst, egy ujjnyi szeletekre beirdaljuk, de ne vágjuk át, hagyjunk egy alapot. Bedörzsöljük húsfűszeres, fokhagymás, olajos páccal (jelen esetben sertés fűszer), majd minimum egy fél órát pihentessük. Utána minden egyes szeletbe helyezzünk egy félbehajtott bacon szalonnát, vastagabb szelet sajtot, min. két karika kolbászt és egy szelet hagymát. Olajozzunk ki egy tepsit, majd helyezzük el benne a húst, úgy hogy ne essen szét, fogja valami a két rövidebb oldalát. Használjunk kisebb szűkebb tepsit, római tálat, vagy helyezzük a húst keresztbe a tepsinkbe és akkor az is tarja. Én így tettem. Ha egyik megoldás sem jó, marad a madzagolás. Tegyünk hozzá egy kis vizet, fedjük le és pároljuk készre, majd szabadon hagyva süssük át. Folyamatosan locsolgatva, mert a karaj száraz hús.

15 megjegyzés:

Nelli írta...

Én még anno az nlc-n kaptam a receptet, de sajnos nem tudom már kitől.
Nálunk is nagy kedvenc.:-)

Kati írta...

Hát ez tényleg jól néz ki, nwm csodálom, hogy már alig vártátok, hogy ismét ehessetek belőle.

Éva írta...

Nagyon guszta! El is hiszem hogy várjátok a következő evés idejét!

Nely írta...

Tare bine mai arata!!! O zi placuta!

Ditta tortái írta...

Én is láttam már több helyen,de mindenhol lenyűgöz,nagyon finom lehet,csodásan néz ki a tied is!

Praliné Zsuzsi írta...

Überguszta!!! Én még nem találkoztam a recepttel, de most jól megjegyeztem!

Juci írta...

Istenem milyen kivánatos!
Tetszik nagyon!

Nea írta...

Bianka, azt hiszem én kezdtem terjeszteni a "járványt". Eddig mindenkinek nagyon ízlett, aki megkóstolta, látom nektek is bejött. Örülök, hogy elkészítetted, csoda gusztusos lett és látszik, hogy milyen ízes, zamatos.

Vali írta...

Hát most a kép láttán megéheztem. Bár mi ritkán fogyasztunk disznóhúst a legközelebbi alkalommal kipróbálom.

Mary írta...

Nagyon tetszik nekem! Finom lehet nagyon!:)

Bianka írta...

Mindenkinek nagyon szépen köszönöm

Jutka írta...

Biztos finom lehet, még sosem készítettem ilyet :)

Névtelen írta...

szia Bianka!

El szeretném készíteni ezt a finom husit, csak egy kérdésem lenne: sütéskor a sajt ne folyik belőle? És én tarjával képzeltem, mivel a karaj nekem nagyon száraz.

Bianka írta...

Kedves Névtelen!

Köszönöm, hogy elkészíted. Szerintem tarjából is jó, bár az talán jobban összeesik. De egyébként nem marad száraz a karajból :)
Sajt egy kicsit elolvad, de igazából megmarad, ha vastagabb a szelet
Majd írd meg hogyan sikerült

Jutka írta...

Kedves Bianka, nézz be ide, meglepetés vár rád!