2010. jan. 16.

Banános, vaniliás, csokis palacsinta




Ezen a hétvégén nagy jövés-menés volt. Lakásfelújítás utolsó fázisa a WC., valamint a szomszéddal közös folyosó járólapozása. A férjem és barátja mesterkedtek, így tartalmas férfias főétel mellé egy lágyabb, de mégis tápláló desszertre gondoltam.
Pulyka húsleves sok zöldséggel, fűszeres, fokhagymás roston tarja, krumplival és salátával. És akkor az igen csak nem diétás desszert:





Palacsinta: szokásos elkészítés.
Liszt, tojás, egy kis olaj, cukor, víz + szódavíz (lehet egyharmad víz + tej, vagy fele-fele).
Én csak vizet rakok bele. Amíg tejet is tettem mindig odaégett, azután egyszer megmutatták a vizes elkészítési módot és nagyon bevált. Íz világban semmit nem változik és még ragadni sem ragad oda :)
Aki még nem készített és tapasztalata sincs, itt a hagyományos szakácskönyvi palacsinta tészta recept:
20 dkg liszt - 3 dl tej - kb. 2 dl szódavíz - 2 egész tojás - csipetnyi só - 1/2 dl étolaj
A felütött tojásokat keverd el a porcukorral, egy csipet sóval, a tejjel és a liszttel. Ha szükséges adj hozzá annyi szódavizet, hogy körülbelül tejszín sűrűségű, csomómentes tésztát kapj. A masszát pihentesd legalább fél órát, majd serpenyőben süsd pirosra a palacsinták mindkét oldalát. (A jelzett mennyiség 18-20 palacsintához elegendő.)

Krém: készítek egy adag főzött krémet.
25 dkg vaj - 2 tojás - 4 ek. liszt - 4 dl tej - 20 dkg cukor - 1,5 kk. vanília esszencia - egy kis rum, ezen kívül 2 csoki mikulás vagy tábla csoki, egy újnyi margarin és egy kis tej, 2-3 banán

Tojások sárgáját kicsit felverem, hozzákeverem a lisztet, a tejet és duplafalú forralóba sűrű krémmé főzöm. Kihűtöm, közben a vajat habosra keverem a cukorral, majd összekeverem a kihűlt krémmel. Hozzáadom a vanília esszenciát és csepegtek pár csepp rumot is. Kóstoljuk meg, hogy kell-e még cukor.
Végre lehetőségem lett kinyírni a csoki mikulásokat is. Akinél az ünnepek alatt a család elpusztította, használjon két tábla csokit (nagyobb kakaó tartalmú a finom). Ugyancsak gőz fölött egy kis tejjel és egy újnyi margarinnal krémmé olvasztjuk. Ha még másnapra maradna palacsinta és a krém megdermedne mikrobán újra krémesíthetjük.

A palacsintákat megkenjük a fehér krémmel, majd a felére ráfektetjük a banán szeleteket és összehajtogatjuk, a csokisat a tetejére folyatjuk.



5 megjegyzés:

Livi írta...

Összefut a nyál a számban :)

Andi írta...

Ja de fini lehetett!

Unknown írta...

Bianka mint mindig szuper;-)
Hétvégén túrófánkot csináltam :O)

Anikó írta...

Rakott palacsintát akarok ma készíteni ebédre. így rákerestem ki hogy készíti. Őrömmel látom, hogy te is vízzel készíted a palacsinta tésztát. én is így szoktam és nagyon szereti a család. De egyszer baráti társaságban, mikor kikottyantottam mindenki hűlédezett.
Nagyon jól néz ki a palacsintád!

Bianka írta...

Anikó engem is hülyének néznek sokan,de azóta sokkal jobban sikerült nekem is :)
Nézd meg a csúsztatott palacsintát az nagyon jó rakottnak